Nenechte si ujít ty nejlepší akce a nabídky! Doprava zdarma, akce a slevy na produkty, novinky a mnoho dalších.

Jídla na výlety všeho druhu: hlavně zdravě

Magazín
Jídla na výlety všeho druhu: hlavně zdravě

Bez poznávání nových míst, pikniků, toulek v přírodě a sportování by to v létě nebylo ono. V rychlosti přihodíte do batohu chipsy, balení sušenek a bonbonů pro děti, na místě si koupíte colu. Stravovací plán na celý den tím máte hotový. Vytvořte si raději jídla na výlety všeho druhu z našich nápadů. Svému zdraví tím prospějete.

Jídla na výlety všeho druhu

Pryč jsou doby smažených řízků s chlebem i rohlíků s paštikou. Jídla na výlety všeho druhu sice můžete vyřešit těmito tučnými svačinami, k lepšímu výkonu vám ale nakonec nepomůžou. Tučné jídlo se vstřebává pomaleji, zpomaluje trávení a tělo je po takovém výkonu unavené. Krev se přesouvá do zažívacího systému, kde zpracovává takovou nálož tuků. O to více potřebuje tělo odpočívat.

Dalším hitem jídel na cesty byly čokoládové sušenky. Teď aktuálně ještě energetické nápoje. Cukr dodá do těla okamžitou energii, ale nevydrží na dlouho. Porce je to teoreticky malá, ale energetická bomba rovna pořádnému obědu. Ani zdraví z vašeho nápadu nebude jásat.

Výlet si dobře rozvrhněte. Zmapujte, jak dlouho budete na cestě, kolik toho nachodíte, ujedete na kole, kdy se zhruba vrátíte. Podle toho uzpůsobte i jídlo na cesty. Nehledáte přece jídlo na výlety, které vám bude celý den ležet v žaludku.

Jako jídlo na cesty se osvědčilo: 

  • zapečené tousty nebo tortilly, 
  • kefírová mléka
  • flapjacky a raw tyčinky
  • proteinové tyčinky, 
  • energy tyčinky,
  • sušené maso,
  • ořechy a semínka,
  • čerstvé ovoce a zelenina,
  • sušené ovoce,
  • těstovinové saláty.

Přečtěte si, k jakým příležitostem se hodí. 

Celý den v autě

Vstaňte ráno trochu dříve a připravte si do auta:

  • sendviče,
  • tousty,
  • zapečené tortilly.

Typické hotové jídlo na cesty jsou sendviče. Můžete je koupit i při některé ze zastávek na benzinové stanici. Obvykle bývají vyrobené z energeticky bohatých majonéz, jejichž přesné složení při koupi nejspíš nezkoumáte. O čerstvosti se u těchto produktů z chladícího boxu také nedá mluvit.

Raději si doma vyrobte ze 2 plátků toastového chleba sendvič. Namažte ho lučinou, děti nejspíš ocení kečup, vložte šunku a sýr a dejte zapéct. Jde o nejjednodušší verzi. Naplnit ho můžete i plátky vařeného vejce, tuňákem a oblíbenou zeleninou. Do tortil se hodí opečené kousky kuřecího masa. Rychlé a vyvážené jídlo na cesty do auta je hotové.

Žízeň zaženou a přitom zasytí i kefíry a jogurtové nápoje. Představují dobrý zdroj bílkovin, vápníku a dodávají potřebné tekutiny.

Aktivní den v přírodě

Intenzivní procházky obvykle vyžadují trvanlivé potraviny, dostatek tekutin, proteiny a rychlé zdroje energie.

Rychlý snack při aktivním pobytu venku představují různé tyčinky. Cereální, ovesné tyčinky, flapjacky a raw tyčinky jsou nejjednodušší svačina, po které můžete sáhnout. Jde přitom o trvanlivé jídlo na cesty, takže je úplně jedno, když si některou z tyčinek zapomenete po návratu v batohu.

K nim si můžete přibalit i proteinové tyčinky, které dodávají do těla bílkoviny. To ocení především vaše svaly. Pokud se zakousnete do energy tyčinky, získáte okamžitě dávku energie. Proto si tuto tyčinku dejte opravdu až ve chvíli, kdy opravdu víte, že energii další aktivitou spálíte.

Sušené maso, prakticky novinka v kategorii svačin, se začíná prosazovat jako zdravé jídlo na cesty. Na delších výletech ho oceníte jako zdroj energie a především bílkovin.

Jídelníček můžete doplnit ořechy a semínky. Jsou zdrojem tuků. Jejich využití v těle je otázkou delší doby, proto si jich dávejte méně. Jsou ideální, pokud počítáte s vícedenní zátěží.

Lenošení a krátké procházky

Na procházky přírodou si připravte do krabičky čerstvé ovoce. Jistotou jsou jablka, hrušky, hrozny. Pozor na přidání banánu nakrájeného na plátky. Zhnědne a smíchá se s ostatním ovocem. Podle dostupnosti domácích zdrojů můžete přidat i několik kousků mandarinek a pomerančů. Podle chuti sáhněte i po zelenině. Oblíbená je třeba mrkev na chroupání, okurky případně papriky. Do další krabičky se hodí meloun, což je mimochodem také zelenina.

Zcela bez přípravy je sušené ovoce. S radostí je budou zobat i děti. Rozinky, sušená jablka, brusinky, datle. S jeho konzumací to nepřehánějte. Jde o rychlý zdroj energie a často je ovoce doslazované. Proto si ho dávejte jen ve stavech, kdy prostě potřebujete nějakou drobnost na zub.

Při balení nezapomeňte na pití. Pokud nemáte pití, jídlo vás nezachrání. Udává se 35-40 ml vody na 1 kilogram tělesné váhy. Záleží ale na počasí i na intenzitě vaší aktivity. Křečím při námaze zabrání hořčík a případně slané jídlo.

Piknik se neobejde bez oběda nebo večeře. A chipsy to rozhodně nejsou. Vyzkoušejte těstovinové saláty. Zjednodušte si jejich domácí přípravu co nejvíce. Smíchejte dohromady vařené těstoviny, opečené kuřecí kousky, zeleninu, případně i vejce a bílý jogurt místo majonézy. Těstoviny dodají tělu cukr, kuřecí maso bílkoviny. Vyvážený a zdravý oběd máte hotový.

I při výletech jde dodržovat zásady zdravého stravování. O jídle je potřeba předem přemýšlet a vše půjde jako po másle. Jídlo by vás nemělo pouze zaplácnout a uspat. Vyrazili jste přece na výlet za zážitky a ne za jídlem.


Další články

Hlavní jídla
Hovězí tatarák s proteinovými topinkami

Hovězí tatarák s proteinovými topinkami

Číst článek
Hlavní jídla
Houbové rizoto

Houbové rizoto

Číst článek
Z konjaku
Zapečená kuřecí prsa s konjakovou rýží a špenátem

Zapečená kuřecí prsa s konjakovou rýží a špenátem

Číst článek