Využijte slevu 21 % na originální křupavý dárek pro učitelky a učitele > TO CHCI

Nenechte si ujít ty nejlepší akce a nabídky! Doprava zdarma, akce a slevy na produkty, novinky a mnoho dalších.

Jak zhubnout tuk? Vytrvejte, vyplatí se to.

Magazín
Jak zhubnout tuk? Vytrvejte, vyplatí se to.

Lidské tělo potřebuje tuk k životu. Ale při pohledu na některé osoby nás napadne, že tohle množství tuku už není zdravé. Možná i sami nad sebou kroutíme hlavou, ohmatáváme si břicho, stehna a přemýšlíme, jak zhubnout tuk. 

Nadbytek tuku, stejně tak jako nedostatek, je pro tělo škodlivý. Tuk je naše zásobárna energie, proto bychom ho neměli hned zatracovat. Určité množství tuku je pro každé tělo nezbytně nutné, aby mohlo správně fungovat. Uvádí se, že u mužů je ho potřeba alespoň 5 % a u žen 13 %. Toto množství stačí pro podporu správného fungování imunitního a hormonálního systému. Co byste měli dělat, když už je ho viditelně více?

Jak zhubnout tuk?

Za správnou a funkční odpověď na tuto otázku by se mohly dávat metály. Ono totiž nejde hubnout výhradně tuk. Při hubnutí částečně přijdete o určitou část svalové hmoty, kterou byste si měli a chtěli pravděpodobně zachovat. Proto následujte základní tipy a nechejte tělo dosáhnout při hubnutí maximálního efektu.

  1. Změňte stravovací návyky. Prvním krokem k úspěchu při hubnutí je úprava jídelníčku a stereotypů. Klasické rady asi znáte - omezte konzumaci rafinovaných cukrů a vysoce zpracovaných potravin, které mohou vést k ukládání tuku na břiše a v oblasti kolen. Zaměřte se na vyváženou stravu bohatou na vitamíny, minerály, zdravé tuky a kvalitní bílkoviny, které vám dodají potřebné živiny a zároveň zasytí.
  2. Zapojte aerobní cvičení. Fajn je běh, plavání nebo jízda na kole. Snažte se cvičit alespoň 30 minut denně, alespoň 4 dny v týdnu, abyste dosáhli maximálního účinku.
  3. Dejte šanci cvičení s vahami. Cvičení s vahami je skvělým způsobem, jak zvýšit svalovou hmotu a zároveň, jak zhubnout tuk. Pravidelný trénink silových cviků jako jsou dřepy, mrtvý tah nebo shyby, může posílit střed vašeho těla a nohy.
  4. Spěte. Nedostatek spánku může ovlivnit hormonální rovnováhu, což může vést k nadměrnému ukládání tuku. Snažte se spát minimálně 7-8 hodin denně, abyste podpořili optimální hormonální funkci a hubnutí. Nedostatek spánku zvyšuje potřebu dodat tělu energii jinak.
  5. Pijte. Pitný režim hraje důležitou roli při hubnutí. Dostatečný přísun vody pomáhá udržovat metabolismus, zabraňuje přejídání a může také snížit pocit hladu. Snažte se vypít minimálně 8 sklenic vody denně.

Viscerální tuk nebo tuk podkožní?

Viscerální tuk se nachází v dutině břišní v blízkosti orgánů jako jsou játra, střeva, žaludek. Proto ho často označujeme také jako břišní tuk a nebo také jako aktivní tuk. Tento tuk totiž aktivně zvyšuje riziko poměrně závažných zdravotních problémů. 

Ne každý tuk, který máme na břiše, řadíme do viscerálního tuku. Tuková tkáň, kterou běžně na břiše nahmatáme, se nazývá podkožní tuk a je těsně pod kůží a viditelný.

Viscerální tuk se hubne jinak než tuk podkožní a v zásadě i obtížněji. Tím, že obklopuje orgány, v celkovém součtu zpomaluje metabolismus. Sám o sobě do těla vypouští látky, které mohou mít za následek záněty nebo oslabovat imunitní systém. 

Jak zhubnout viscerální tuk?

Ve výsledku se cesta, jak zhubnout tuk na břiše a jak zhubnout viscerální tuk příliš neliší. Jen u viscerálního tuku trvá vše déle. Důležitá je vhodná a pravidelná fyzická aktivita, správná strava, minimalizace stresu. Vyvarujte se cukru. Hlídejte si množství přijatých sacharidů i z ovoce a zeleniny. Místo toho vsaďte na bílkoviny, vitamíny, zdravé tuky (např. rybí olej, nebo ryby obecně, lněný olej, celkově ořechy a semínka).

Rozhodně tělu pomůžete, když tuk trochu zahřejete. Teplá strava, čaje (s výjimkou zeleného), teplá voda, koření jako např. kurkuma, skořice, oregano, bazalka, ořechy. Vynikající jsou polévky.

Ještě složitější na hubnutí tuku je oblast kolen. Proto se často při řešení problému, jak zhubnout tuk u kolen, volí varianta liposukce. Na rozdíl od viscerálního tuku jde jen o estetický problém a neohrožuje zdraví.

Při jakémkoliv hubnutí se držte zdravé stravy. To je v každém případě krok správným směrem. U nás na e-shopu si právě takové potraviny pořídíte.

Může se Vám hodit


Další články

Hlavní jídla
Krůtí maso s dušenou mrkví a hráškem

Krůtí maso s dušenou mrkví a hráškem

Číst článek
Magazín
Kešu ořechy: Zdravé zobání

Kešu ořechy: Zdravé zobání

Číst článek
Z konjaku
Asijská polévka se zázvorem a koriandrem

Asijská polévka se zázvorem a koriandrem

Číst článek